Арктика се смалява, Антарктида се разширява

31099
Арктика се смалява, Антарктида се разширява

Сателитни снимки на американската космическа агенция НАСА показват, че ледената покривка в Арктика се смалява, а на Антарктида се разширява, гласи публикувано днес проучване, предаде БГНЕС.

"Наблюдава се общо увеличаване на ледената покривка на Антарктида, а точно обратното става в Арктика", заяви Клеър Паркинсън, климатолог в Центъра "Годард" в НАСА и ръководител на научния екип, направил изследването.

Според космическата агенция от 1978 г. до 2010 г. територията на Антарктида се е увеличавала всяка година със 17 000 кв/км, но това разрастване не е толкова голямо, колкото смаляването на Арктика.

Според данни от изследването размерът на ледената покривка на Арктическия океан през септември 2012 г. е бил с 3,4 милиона кв/км по-малък от средната стойност за периода от септември 1978 г. до 2000 г., т.е. стопил се е лед с територия приблизително колкото два пъти територията на Аляска.

Редактор: Десислава Ушатова

Боклукът на арктическото дъно се е удвоил

Учените откриха два пъти повече боклук на морското дъно в Арктика. Той се е натрупал през последните десет години, алармира биологът ...

Вижте всички последни новини от Actualno.com

Етикети:

Помогнете на новините да достигнат до вас!

Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Actualno.com, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение помага за нашата кауза - обективни новини и анализи. Бъди активен участник в промяната!

И приеми нашата лична благодарност за дарителство.

Банкова сметка